Inauguracja Roku Kulturalnego 2023/2024 – 22 października (niedziela) godz. 17.00 – sala „Olimpia” Urzędu Miejskiego, ul. Radomska 45 – wstęp z zaproszeniami oraz do wypełnienia sali.

W programie:

Nagrody Prezydenta Miasta Starachowice w dziedzinie kultury

Nagrody Dyrektora Parku Kultury

Koncert Konrada Imieli i Adama Skrzypka „Waits 2022”

Koncert piosenek Toma Waitsa w tłumaczeniach Romana Kołakowskiego.

Wykonawcy: Konrad Imiela – śpiew, gitara akustyczna, perkusjonalia,

Adam Skrzypek – kontrabas.

Konrad Imiela – wokalista, aktor, reżyser, autor tekstów. Od wielu lat pełni funkcję dyrektora artystycznego Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu. Pierwszą rolę po ukończeniu szkoły aktorskiej zagrał w recitalu piosenek Toma Waitsa pod tytułem „Rybi puzon”. Premiera odbyła się na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej w 1995 roku. Ma na koncie kilkadziesiąt ról teatralnych i filmowych, kilkanaście wyreżyserowanych spektakli oraz dwie solowe płyty. Na obu grał na kontrabasie Adam Skrzypek.

Adam Skrzypek – instrumentalista, aranżer, od 2006 roku kierownik muzyczny Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu. Jako muzyk brał udział w wielu prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą: Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej, Przegląd Piosenki Aktorskiej, Jazz nad Odrą, Festiwal Standardów Jazzowych i inne. Koncertował w USA, Japonii, Korei Południowej, Niemczech, Anglii, Ukrainie, Białorusi, Czechach, Belgii, Francji i Luxemburgu. Współpracuje z wieloma artystami reprezentującymi rozmaite gatunki muzyczne, między innymi z Katarzyną Groniec, Krzesimirem Dębskim, Piotrem Dziubkiem, Mają Kleszcz. Współpracę z Konradem Imielą rozpoczął w 1995 roku udziałem w jego recitalu „Rybi puzon” i trwa ona nieprzerwanie do dziś

„Waits 2022” – charakterystyczne kompozycje Toma Waitsa, wraz z polskimi tekstami w tłumaczeniu Romana Kołakowskiego, to punkt wyjścia do muzycznej podróży, w którą zabiera widzów Konrad Imiela wraz z towarzyszącym mu na kontrabasie Adamem Skrzypkiem. 12 piosenek, 12 opowieści amerykańskiego twórcy, zmyślonych dziwnych historii, poetyckich obrazków, snów, niby podpatrzonych, podsłuchanych rozmów. Kameralne, minimalistyczne aranżacje i interpretacje nadają gorzkiej, surowej poezji Toma Waitsa wyjątkowo osobistego, melancholijnego charakteru. Płytę pod tytułem „Waits 2022” wydało wydawnictwo Luna Music.

Koncert składa się z 12 piosenek.

Pole garncarza (Potter`s field sł. muz. Tom Waits)
Rybi puzon (Swordfishtrombone sł. muz. Tom Waits)
Rozmowy u fryzjera (Barber shop sł.muz. T.Waits)
Czekając na wczoraj (Yesterday is here sł. T.Waits, muz. Kathleen Brennan, T.Waits)
Dno dno dno (Down, down, down sł. muz. T.Waits)
Blue Valentines (sł.muz. T. Waits)
Underground (sł.muz. T. Waits)
Rzeczy żołnierza (Soldier`s things sł.muz. T.Waits)
W Koloseum świata (In the Colosseum sł. T.Waits, muz. K.Brennan, T.Waits)
Fałszywa prognoza (Strange weather sł. T.Waits, muz. K.Brennan, T.Waits)
Telefon z Istambułu (Telephone call from Istanbul sł.muz. T.Waits)
Czarne skrzydła (Black wings sł. T.Waits, muz. K.Brennan, T.Waits)